Evas hage

søndag, februar 07, 2010

Søndagsmorgen

I dag våknet jeg kl. 06,00. Da var jeg ergerlig, syntes det var alt for tidlig. Jeg ville gjerne sovet lengre. Men etter to krus sterk kaffe begynte jeg å tenke. Tenk at jeg kunne stå opp frisk og uthvilt, jeg hadde ikke vondt noe sted og kunne disponere dagen som jeg ville. Det er det ikke alle som kan i min alder.
Nå er klokken 12 og solen skinner. En strålende vinterdag. Snart er det vår med drypp fra taket og krokusen titter frem. Dette er en fin årstid med forventninger i seg. Jeg føler meg priviligert som kan nyte og bruke dagen som jeg vil. Nå vil jeg leve i nuet og se det positive i hverdagen selv om været skifter. Vi må godta at livet går i bølger med oppturer og nedturer, men det er alltid noe positivt vi kan fokusere på.
Ha en fin søndag.

1 Comments:

At 9:16 a.m., Blogger Jorunn Solli said...

Godt å høre at du har det bra. Takk for i går. Du er jommen lærenem.

 

Legg inn en kommentar

<< Home